dinsdag 11 oktober 2011

Herfst ( SHGA challenge)

Ik kwam op internet een super HERFST give-away tegen die is bedacht door drie dames genaamd Chantal, Diana en Lynda (klik even op de namen!).  Jullie kunnen het beste het HERFSTbericht op het blog van Lynda even lezen om dan te beseffen dat jezelf ook dat gevoel hebt namelijk dat de herfst minder leeft!


Terwijl de herfst juist zo heerlijk is om nog even goed van het weer en landschap te genieten zonder gelijk helemaal bevroren weer thuis te komen.
Mijn vader is jarig op 1 oktober en vroeger (nog niet zo lang geleden!!) zag ik als klein meisje dat op de verjaardag van mijn vader alle bladeren al gevallen waren en dat de bomen vaak al helemaal kaal waren.



Dan kon je als kind heerlijk allerlei groen en bruin gekleurde bladeren zoeken om daar een ketting van te maken of kanstanjes zoeken en met lucifers er poppetjes van maken. Afgelopen verjaardag (mijn vader is dit jaar 80 geworden) besefte ik dat de blaadjes en beukennootjes pas begin oktober een beetje gaan vallen van de bomen en dat we straks in de herfstvakantie met de kinderen heerlijk op zoek kunnen gaan naar kastanjes om als vanouds poppetjes te maken met lucifers!


De herfst is een heerlijke periode, hoewel ik eigenlijk hou van elk seizoen. Het wordt sneller donker, de gordijnen gaan 's avonds dicht, kaarsen aan en lekker gezellig van elkaar binnenshuis genieten. Ook geeft de herfst een mooi landschap met gure dagen, heerlijke wandelingen, kastanjes zoeken en langzamerhand ben bezig zijn met het voorbereidingen van de kerst. De herfst begint officieel op 21 september en eindigt pas op 20 december.



De kleuren van de herfst vind ik echt prachtig en mijn kledingkast puilt dan ook uit met deze kleuren, heerlijk, ik ben dan ook het herfsttype!

Wat vinden jullie van de herfst?


6 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Bij mij is de herfst vooral met veel warme kleuren, gezelligheid, sfeer en tradities, zoals je kan zien op mijn "herfstberichtje". Inderdaad in het bos allerlei schatten meenemen, waar de kinderen van alles mee doen en dan vanuit het bos eindigen met een grote pannenkoek. Wilde appeltjes in rode kaarsvet dopen voor het herfst raamkozijn, en gordijnen dicht, kaarsen aan, warme chocolade melk of anijs en een spannend boek voorlezen aan de kinds.

Ik weet niet wat voor "kleur"-type ik ben... Ik houd van kleur, ook opvallende kleuren. Afgelopen zondag bij de H&M een knalrood jasje gekocht en een knalgroene mohair-achtige trui... die ik vandaag heb gecombineerd met een knalblauw jurkje en rode oorbellen... Je kon me op het schoolplein niet missen, hahaha.

Fijne avond, groetjes Collie

diana zei

he Yvonne, wat een leuk stukje van de herfst. Zoals je de plaatjes hierboven hebt vind ik helemaal leuk. De regen zoals vandaag vind ik minder, maar het dan wel lekker quiltweer.
Zo zie je maar weer; elk nadeel heeft zijn voordeel ook in de herfst.

groetjes
Diana

http://happyquiltingdiana.blogspot.com

q.lodge gerda zei

Heerlijk seizoen en je hebt het perfect beschreven. En voor iedereen die herfst en winter verafschuwen > bedenk dan, dat herfst en winter het opstapje naar de lente zijn!

Dear Jo zei

De herfst...tja.. een haat/liefde relatie tegenwoordig. Vroeger was ik er dol op en nog steeds geniet ik intens van het verzamelen van noten en ander moois in de tuin, maar het vooruitzicht van koude, donkere dagen werpt wel een schaduw over het plezier. Was ik vroeger een wintermens, nu kan het me niet warm genoeg. Nu maar hopen dat het gauw weer lente wordt :)))))

Anita V. zei

Heerlijk de herfst! Vorig jaar was ik rond deze tijd in een quiltwinkeltje en daar kreeg ik wat extra lapjes 'omdat het quiltseizoen weer was begonnen'. Nog een reden om van de herfst te genieten!

Cat zei

Autumn and Spring my two favourite seasons.
We are in Spring here in New Zealand - it feels weird to be celebrating Halloween when it feels like Easter.
How are you going with the Handmade Christmas Tilda swap - is everything on track?

Related Posts with Thumbnails