dinsdag 22 maart 2011

Quiltweekend Loon op Zand

Het afgelopen weekend een heerlijk quiltweekend gehad in Loon op Zand (nabij Drunen) georganiseerd door Dorrie van Quilt-It.


Op vrijdagochtend had ik wel even mijn bedenkingen. Heldhaftig heb ik mij alleen opgeven maar ik kreeg toch op het laatst wel een beetje last van drempelvrees. Mijn quiltloopbaan is nog zeer kort en ik heb nog weinig "show en tell".
Ik kan zeggen dat het weekend achteraf te omschrijven is als hard werken, vreselijk veel gelachen (tot tranen toe), heerlijk contact met alle dames, heel veel mooie quilts, tassen, speldenkussens, etc. gezien en echt op alle dagen heerlijk gegeten. Ik heb dan ook mijn weegschaal maar voor de komende week even opgeborgen! 


Op zaterdag hebben wij van Dorrie een uitleg gekregen over de Ocean Waves. Vooraf twijfelde ik of ik wel een quilt hiervan wilde maken, maar was wel benieuwd naar de techniek. Nu kan ik zeggen dat ik er nog een project bij heb, wat een heerlijke techniek.

Last weekend a wonderful quilt weekend in Loon op Zand (near Drunen) organized by Dorrie of Quilt-It.

On Friday I had my reservations here. I have just given up, but I got at last a little painful hesitation. My quiltcareer is still very short and I have almost no show and tell".
I can say that the weekend afterwards described as hard work, great deal of fun and laughter, nice contact with all women, saw many beautiful quilts, bags, pincushions, etc. and having really great meals every day. When I came home I hide my scale (weight) for the next week!



On Saturday we got an explanation of Dorrie on the Ocean Waves. Pre I doubted whether I wanted to make the quilt, but was curious about the technique. Now I can say that I have a new project, what a wonderful technique.
Ocean Wave van Quilt-it

Op zondag afgesloten met een heerlijke High Tea en daarna voldaan weer huiswaarts vertrokken.
On Sunday we had a delicious High Tea and then went back home satisfied.


Mijn Ocean Wave blokken (batterij fototoestel leeg!)

Ook nog van Simone van Soed Idee een heel leuk patroon ontvangen voor het maken van een speldenkussen. Simone nog bedankt hiervoor, ik ga het zeker binnenkort maken.
Verder nog wat stitching gedaan, maar daarvan binnenkort meer.


We all received from Simone of Soed Idee a very nice pattern for making a pincushion. Simone thanks for it, I am certainly going to make it soon. Furthermore I did some stitching that I will show soon.

Have a nice day!

6 opmerkingen:

quiltlodge gerda zei

Hoi Yvonne, ja wat was het verschrikkelijk gezellig he. En vast en zeker gaan er meer volgen en als het ff kan beginnen we met de "kampweek", toch?! Leuke foto heb je van mij geleend schat, maar dat is niet de Ocean wave (zeker ook een beetje slaap te weinig en wijntjes teveel dit weekend?;-)) geeft niks hoor, maar dit is de quilt van Sophie. De Ocean wave stond bij die twee kleintjes. Groetjes en een dikke knuf, Gerda

Yvonne zei

Foto aangepast!!

Alice zei

Wat leuk dat het weekend erg geslaagd was. Vond het ook leuk om in het echt kennis met je te hebben gemaakt! Groetjes, Alice

Anoniem zei

Hallo Yvonne, leuk je reaktie op mijn blog. Het patroon van de tas is van Pink & Barbara, je kunt het bij haar bestellen, het is de Heartbag. Groetjes Dorien

Qlodge gerda zei

Ja, nou heb je de goeie te pakken! Wat istie mooi he. Heb je ook zo'n zin in volgend jaar?!

Terray zei

Wauww dat klinkt als een volmaakte weekend. Leuk en volges mij bruis je nu van ideetjes!!

Groetjes
Tertia

Related Posts with Thumbnails